جراحی نوک بینی

جراحی نوک بینی که با نام های تیپ پلاستی یا “مینی جراحی بینی” نیز شناخته می شود، نوعی عمل جراحی بینی است که برای بهبود شکل نوک بینی طراحی شده است. کوچک کردن یا بزرگ کردن نوک بینی را می توان بدون تغییر اساسی در  ساختار استخوانی بینی انجام داد. جراحی نوک بینی یا تیپ پلاستی شامل شکستن هیچ استخوانی برای تغییر شکل بینی نیست، بنابراین دوره نقاهت و بهبودی بعد از آن بسیار سریعتر است. رینوپلاستی نوک بینی روشی ساده تر برای بهبود ظاهر بینی با جای زخم کمتر نسبت به جراحی بینی کامل است.

عمل بینی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در بین عموم افراد می باشد. بینی در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد . برخی از افراد تنها از نوک بینی خود ناراضی هستند به همین دلیل خواستار اصلاح مشکلات نوک بینی هستند. جراحی نوک بینی به منظور رفع مشکلاتی همانند پهن بودن نوک بینی، رفع افتادگی نوک بینی، کوچک کردن سوراخ های بینی و مناسب بودن فاصله بین لب ها و بینی می پردازد .

تفاوت جراحی بینی با تیپ پلاستی در چیست؟

رینوپلاستی و تیپ پلاستی دو روش متمایز هستند که کارکرد های متفاوتی را در زیبایی بینی دارند. آشنایی و درک تفاوت های بین این دو می تواند به شما کمک کند کدام روش ممکن است برای نیازهای خاص و نتایج دلخواه شما مناسب تر باشد. در تیپ پلاستی استخوان های بینی دست نخورده باقی می مانند و تنها پوست و غضروف های نوک بینی اصلاح می شوند. به همین ترتیب درد بیمار بسیار کمتر و دوره نقاهت کوتاه تر است. هزینه عمل تیپ پلاستی نیز نسبت به عمل زیبایی بینی، بسیار کمتراست.

جراحی افتادگی نوک بینی

بیشترین و شایع ترین مشکلاتی که در بینی افراد وجود دارد افتادگی نوک بینی می باشد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و روش های مختلف جراحی زیبایی بینی ترمیم افتادگی نوک بینی به راحتی انجام می شود . در طی جراحی برای ترمیم افتادگی نوک بینی، جراح بینی از پیوند غضروف های قوی به نوک بینی برای عمل ترمیم انجام می دهد و همین امر سبب زیبایی بینی می شود . البته می توان برای ترمیم از غضروف هایی همانند غضروف های مصنوعی، غضروف های خود فرد، غضروف اشعه دیده و … نیز بهره برد.

عوارض جراحی نوک بینی

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که آیا جراحی نوک بینی خطراتی را برای فرد به همراه دارد . لازم ذکر است، جراحی نوک بینی همانند دیگر جراحی های زیبایی تنها دارای عوارض احتمالی همانند کبودی و تورم می باشد که این عوارض موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود .

اما برخی از عوارض می تواند ناشی از جراحی باشد که در این صورت به منظور پیشگیری از چنین عوارضی بهتر است در انتخاب جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خود دقت لازم و کافی را داشته باشید . زیرا جراحی بینی ظریف ترین و حساس ترین جراحی های زیبایی به شمار می آید که نیازمند تبحر و تخصص بالایی دارد به همین منظور بهتر است در انتخاب جراح بینی خود دقت لازم را داشته باشید .

علت درد نوک بینی بعد از عمل

درد نوک بینی می تواند ناشی از بخیه در حین انجام عمل بینی باشد که در صورت جوش خوردن بخیه این مشکل هم برطرف می شود . بعد از مدت زمانی احساس کرختی و درد برطرف می شود و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

هزینه جراحی نوک بینی

هزینه جراحی نوک بینی با توجه به شرایط فرد متفاوت است و قبل از معاینه و بررسی های لازم نمی توان هزینه دقیقی را مشخص نمود لذا بهتر است برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی نوک بینی به جراح بینی خوب در کرج مراجعه نمایید .

نتیجه گیری

امروزه خیلی از افراد متقاضی جراحی نوک بینی هستند بهتر است قبل از اقدام هر کاری در انتخاب جراح خود توجه لازم و کافی را داشته باشید تا از بروز عوارض زیاد پیشگیری نماید . لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و انجام مشاوره می توانید با شماره ی 32219600 – 026 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر فرشته عبدالمطلبی مراجعه کنید  .

گالری تصاویر دکتر فرشته عبدالطملبی