(026) 32219600 - 32262895
کرج، خیابان شهید بهشتی، بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی، ساختمان قائم، طبقه 5، واحد 14
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

جراحی زیبایی پلک

چشم یکی از قسمت های صورت است که خستگی، شادی، پیری و جوانی را به صورت کاملا واضح نشان می دهد . افزایش سن، شرایط ارثی، عوامل محیطی چون آسیب های اشعه آفتاب و شرایط شغلی عواملی هستند که می تواند سبب شلی، افتادگی پلک و پف آلودگی پلک بالا می شود.  این تغییرات چهره شما را غمگین، خسته و پیر تر از آنچه هستید نشان خواهد داد .

جراحی بلفاروپلاستی توسط دکتر عبدالمطلبی

جراحی بلفاروپلاستی

عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) می توان برای پلک بالا و پلک پایین به صورت جدا از هم و یا همراه باهم انجام داد . پوست پلک پایین خصوصا در قسمت میانی بسیار نازک است . در زیر این پوست یک لایه عضله بسیار ضعیف به نام عضله مدور چشمی قرار دارد . این عضله از بافت چربی زیرین به وسیله لایه ای به نام سپتوم جدا می شود . با افزایش سن عضله مدور و سپتوم شل می شوند و چربی زیرین از پشت آنها بیرون می زند . در پلک پایین این بیرون زدن چربی ها در سه ناحیه نزدیک بینی، خط وسط و گوشه خارج چشم دیده می شود .

پوست به نوبه خود دچار تغییراتی می شود، کلاژن موجود در پوست با افزایش سن قوام خود را از دست می دهد و همین تغییر باعث شل و آویزان شدن پوست پلک پایین می شود .

انواع روش های جراحی زیبایی پلک

عمل جراحی زیبایی پلک پایین را می توان از دو طریق انجام داد . از بیرون پلک و از داخل پلک .

روش از بیرون که به آن بلفاروپلاستی پلک پایین از طریق پوست هم گفته می شود . روشی است که در آن با برشی از روی پوست داده می شود، پوست اضافه، نواری از عضله و چربی های اضافه برداشته می شود .

در روش از داخل که به آن بلفاروپلاستی پلک پایین که از طریق ملتحمه هم گفته می شود. برشی بر روی پوست داده نمی شود و چربی های اضافه از طریق برشی که در داخل چشم و بر روی ملتحمه داده می شوند برداشته و ترمیم می شود . این روش در بیماری که تجمع و بیرون زدگی چربی دارد ولی پوست آنها چندان شل و اضافه نیست مناسب خواهد بود . عمل جراحی زیبایی پلک پایین را می توان با خواب آلودگی عمیق همراه با بی حسی موضعی و یا با بیهوشی عمومی انجام داد .

انواع روش های جراحی زیبایی پلک

 

در روش از بیرون و یا همان روش از طریق پوست قبل از شروع جراحی محل برش بر روش پوست علامت گذاری می شود و پوست از طریق ناحیه علامت گذاری شده بریده می شود . پس از بریدن پوست نوار نازکی از عضله نیز برداشته می شود و از این طریق چربی ها برآمده و اضافه در سه ناحیه نزدیک بینی، وسط و خارج چشم برداشته و ترمیم می شود . بعد از برداشتن و تغییر چربی ها پوست اضافه بریده و برداشته و دو لبه زخم با بخیه های قابل جذب و یا غیر قابل جذب دوخته می شود .

نمونه جراحی بلفاروپلاستی توسط دکتر فرشته عبدالمطلبی

در روش دیگر که به روش از داخل یا روش از طریق ملتحمه گفته می شود برشی بر روی پوست داده نمی شود بلکه برش کوچکی بر روی ملتحمه داده می شود و از این طریق چربی های اضافه در معرض دید آن سه ناحیه برداشته می شود . این برش معمولا بدون هیچ بخیه ای به حال خود رها می شود تا در اثر ترمیم خود به خودی ملتحمه بهبود یابد .

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

بروز تورم، درد و خونریزی بعد از این عمل کاملا عادی است و در عرض چند روز از بین می رود . استفاده از کمپرس یخ و داروهای ضد درد به کاهش تورم درد شما کمک خواهد کرد . در دوره  پس از عمل انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید . بخیه های قابل جذب خود به خود جذب می شوند ولی بخیه های غیر قابل جذب بعد از یک هفته باید کشیده شود .

هزینه جراحی زیبایی پلک

هزینه جراحی زیبایی پلک به عوامل مختلفی نظیر: وضعیت افتادگی پلک بالا و پلک پایین وابسته است. لذا جهت کسب اطلاع از هزینه جراحی زیبایی پلک به جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید .

عکس قبل و بعد جراحی پلک
جراحی بلفاروپلاستی

دوره نقاهت جراحی پلک

دوره نقاهت بلفاروپلاستی بسته به نوع جراحی، مدت زمان جراحی و عمل هایی که انجام می شود متفاوت است:

  • ۳ روز ابتدایی بسیار مهم و حداقل ۲ هفته مراقبت ویژه برای کاهش التهابات و بهتر شدن شرایط بیمار و بهبودی زودرس مهم است. در دوران نقاهت جراحی پلک، مواردی است که باید رعایت شود.
  • در اینجا چند موارد نام برده می شود.
  • از ورزش کردن اجتناب شود.
  • مدتی از عینک آفتابی استفاده شود تا از چشم ها در برابر نور محافظت شود.
  • بیماران به صورت طاق باز دراز کشیده و استراحت کنند.
  • از دست زدن به چشم ها پرهیز شود.

عوارض جراحی پلک بالا

از جمله عوارض احتمالی جراحی زیبایی پلک می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • عفونت پلک ممکن است بروز دهد.
  • گاهی دوبینی، کاهش بینایی چشم ها، درد شدید در ناحیه های پلک و چشم ها به طوری که قابل تحمل نباشد. اگر کیفیت و سطح کاری جراح مناسب نباشد قرینه نبودن پلک ها ممکن ایت بروز دهد.
  • بعد از عمل، کمی بی حسی تا چند ساعت  نهایت چند روز طبیعیست. اما در صورت ادامه دار شدن نیاز به مراجعه به پزشک می باشد.

هزینه جراحی پلک

در مورد هزینه جراحی زیبایی پلک، بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن عمل انجام می شود، و مواردی دیگر، هزینه نهایی برآورد می گردد.

تجربه پزشک متخصص در زمینه عمل جراحی پلک، اینکه همزمان پلک بالا و پایین و یک یا دو چشم جراحی می شوند، شرایط بیمار از لحاظ پف و ورم و کیسه های چربی در واقع از لحاظ شدت بیماری براورد می شود.

سخن پایانی

شما عزیزان و همراهان گرامی می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و پاسخ های تخصصی  را در اسرع وقت از دکتر فرشته عبدالمطلبی جراح پلاستیک و متخصص گوش، حلق و بینی دریافت نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
برچسب ها:

مقالات مرتبط

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) بعد از جراحی زیبایی بینی، از شایع ترین جراحی های زیبایی در ایران می باشد ....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =

تماس با پزشک