(026) 32219600 - 32262895
کرج، خیابان شهید بهشتی، بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی، ساختمان قائم، طبقه 5، واحد 14
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
دکتر فرشته عبدالمطلبی / جراحی بینی / بهترین سن برای عمل بینی

بهترین سن برای عمل بینی

جراحی زیبایی پلاستیک خصوصا در میان نوجوانان در طی سال ها اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است . در سال 1999، 600000 جراحی پلاستیک گواهی شده انجام شده است که 25000 از آن مربوط به نوجوانان بوده است . آمار کشور ایالات متحده نشان می دهد که انجام جراحی های زیبایی از سال 1994 تا 1998 دو نوجوانان در طی سال های 1997 تا 2003 می باشد . در این مقاله قصد داریم به بهترین سن برای عمل بینی و مطالبی نظیر ذیل بپردازیم .

  • جراحی زیبایی بینی در سنین پایین
  • بهترین زمان عمل بینی
  • سن مناسب برای عمل انحراف بینی
  • عمل بینی در 15 سالگی
  • عمل بینی در 16 سالگی
  • عمل بینی زیر 18 سال
  • بینی تا چه سنی رشد میکند؟
  • عوارض عمل بینی در سن پایین
بهترین سن برای عمل بینی
بهترین سن برای عمل بینی

جراحی زیبایی بینی را از چه سنی می توان انجام داد ؟

بر اساس مقالات مختلف زمانی که بینی به رشد کامل خود برسد که برای زنان سن 13 تا 14 سالگی و برای آقایان 14 تا 15 سالگی اعلام شده، جراحی زیبایی بینی بلامانع است . زمانی که یک فرد در می یابد که بینیش نیاز به اصلاح دارد، این دگرگونی می تواند اعتماد به نفس فرد، تمایلات و رفتار وی را تغییر دهد .

در نوجوانانی که می خواند جراحی زیبایی بینی انجام دهند باید هدف بیمار از جراحی ارزیابی شود و از انتظار واقعی آن ها مطمئن شد . بالا بردن ویژگی های مثبت و کاستن ویژگی های منفی هدف قابل قبولی است، اما پیروی کردن از شکل بینی دیگران هدف خوبی برای جراحی زیبایی بینی در نوجوانان نمی باشد .

تاثیر جراحی زیبایی بینی بر عملکرد بینی

یکی سوالات رایج برای عموم افراد این است که آیا جراحی زیبایی بینی می تواند عملکرد بینی را بهبود بخشید ؟

امروزه جراحی زیبایی بینی بدون اطمینان از بهبود عملکرد  تنفسی، به صورت همزمان، نقشی ندارد . همچنین به طور مشابه جراحی بینی بدون اصلاح زیبایی نمی تواند به سادگی عملکرد بینی را بهبود بخشید . بنابراین هدف طلایی هر جراحی انسداد بینی بهتر است با تلاش برای اصلاح زیبایی در کنار اصلاح عملکرد باشد . برای مثال بینی تحت کشش معمولا همراه با پشت بینی بلند، بینی دراز، سوراخ های شکاف دار باریک و ضعف غضروف های کناری فوقانی که همه این ها موجب ضعف عملکرد و زیبایی می شوند . بیماران با وضعیت روی هم خوابیدن دریچه های داخل بینی، یک سوم میانی صورت فشرده، بد شکلی V برعکس نه تنها خط زیبایی ابرو – نوک بینی غیر معمول و بدشکلی زیبایی عظیم دارد بلکه اختلال عملکرد نیز دارد . به طور معمول مشکل مشابهی که سبب بدشکلی نوک بینی می شود، سبب اختلال عملکرد تنفسی به علت مشکل در دریچه های خارجی بینی می شود . این موارد ذکر شده مثال های محدودی است که نشان دهنده تاثیر متقابل زیبایی و عملکرد بینی بر روی هم است .

بر اساس مقالات مختلف زمانی که بینی به رشد کامل خود برسد که برای زنان سن 13 تا 14 سالگی و برای آقایان 14 تا 15 سالگی اعلام شده، جراحی زیبایی بینی بلامانع است . دکتر فرشته عبدالمطلبی بهترین جراح بینی در کرج با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی این عارضه می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 32219600-02632227740 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

 

پس جراحی زیبایی بینی می تواند به بهبود عملکرد بینی کمک کند و جراحی بینی با هدف بهبود عملکردی اگر با جراحی زیبایی بینی همراه باشد، نتایج بهتری در مقایسه با جراحی زیبایی بینی عملکردی، به تنهایی، خواهد داشت .

نمونه کار جراحی بینی - عکس قبل و بعد
عکس قبل و بعد جراحی بینی – دکتر فرشته عبدالمطلبی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:

مقالات مرتبط

علت افتادگی بینی
علت افتادگی بینی

یکی از شاخص های مهم در زیبایی صورت، زاویه آن با لب بالا یا به اصطلاح سربالایی بودن نوک بینی است. اگر سربالایی بینی از حالت...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =

تماس با پزشک