(026) 32219600 - 32262895
کرج، خیابان شهید بهشتی، بین میدان شهدا و چهار راه طالقانی، ساختمان قائم، طبقه 5، واحد 14
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه
دکتر فرشته عبدالمطلبی / جراحی بینی / جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی، هم از لحاظ رفع ایرادات تنفسی و هم به منظور از بین بردن برآمدگی های بینی، رفع کجی بینی، تغییر اندازه بافت استخوانی و غضروف بینی، کوچک کردن بینی های عقابی و اصلاح فرم نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید شما نیز شنیده باشید که جراحی بینی استخوانی نتیجه زیباتری را نسبت انواع دیگر بینی به دنبال دارد. اگرچه با توجه به گسترده شدن تکنیک و روش های جراحی بینی، درحال حاضر امکان جراحی موفقیت آمیز انواع بینی وجود دارد، اما در جراحی بینی استخوانی، به دلیل اینکه بافت بیشتری از استخوان و غضروف موجود است، حیطه ی اعمال تغییرات نیز برای جراح باز تر است. در این مقاله به بررسی  جراحی بینی استخوانی خواهیم پرداخت…

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

بینی هایی که دارای استخوان و غضروف محکم و قوی هستند را بینی های استخوانی می گویند. به علاوه بینی های استخوانی دارای پوستی نسبتا نازک هستند. به عبارت دیگر بینی هایی که ناهنجاری های آنها در طول دیواره ها و پشت بینی در ناحیه بالاتراز نوک  قرار دارد را بینی استخوانی می نامند. در جراحی زیبایی بینی استخوانی، علاوه بر اصلاح شکل ظاهری بینی، ممکن است رفع اختلالات تنفسی، قوز یا شکستگی بینی نیز مد نظر باشد. بیمار می تواند طبق سلیقه و نظر شخصی خود و یا با دریافت مشورت از جراح بینی ماهر و با تجربه، که با اصول و معیارهای زیبایی روز آشنایی دارد، اعلام نماید که مایل است بعد از عمل، به بینی طبیعی، فانتزی و یا نیمه فانتزی دست پیدا کند.

جراحی بینی استخوانی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بسته، قابل انجام است و معمولا لازم است بیمار در وضعیت بیهوشی عمومی یا کامل قرار بگیرد. در صورتی که جراحی به روش باز انجام شود، برش های کوچک در کنار پره های بینی و زیر تیغه بینی ایجاد می شود. این برش ها بسیار کوچک بوده و جای آنها از بین خواهد رفت.

اهمیت جراحی زیبایی بینی استخوانی

بینی بعضی از افراد دچار برآمدگی و ناهمواری هایی میباشد که میتواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی و به دنبال آن، مشکلات سلامتی فرد شود. از مشکلات زیبایی به وجود آمده میتوان به برهم خوردن تناسب اعضای صورت و از دست دادن اعتماد به نفس فرد اشاره نمود. آسیب های وارد شده درسنین نوجوانی و یا کودکی نیز میتواند با افزایش رشد در استخوان و بافت های غضروفی بر روی پل بینی باعث ایجاد برآمدگی بر روی بینی شود. به عبارت دیگر این برآمدگی بر روی بینی باعث کاهش در هارمونی اجزای صورت می گردد و بر روی عکس های شخص خصوصا عکس هایی که از پهلو گرفته می شود تاثیر زیادی خواهد داشت.البته معمولا اکثر مسائلی که مربوط به قوز و برآمدگی بینی میشوند به شکل ارثی و ژنتیکی میباشند. از مهم ترین دلایلی  که افراد تصمیم به انجام عمل جراحی بینی استخوانی خواهند گرفت ،نا هماهنگی و نامتناسب  بودن اجزای صورت میباشد.

تکنیک های جدید جراحی بینی استخوانی

برای از بین بردن برآمدگی های بینی استخوانی روش های متفاوتی وجود دارد که متقاضیان با توجه به توصیه های  جراح بینی  خود و روشهایی که پیش روی فرد قرار خواهد گرفت ، بیمار میتواند یک روش را جهت انجام عمل بینی خود انتخاب نماید. البته در مواردی ممکن است پزشک با توجه به آزمایشات شما روش مشخصی را برای شما پیشنهاد و تجویز نماید.
به طور کل بیمارانی که جهت انجام عمل بینی دچار ترس و اضطراب هستند و فقط برای بهبودی ناهمواری ها و متناسب شدن صورت خود به دنبال عمل جراحی نیز میباشند ، توصیه میشود این افراد به سمت روشی نوین و خلاقانه به نام عمل جراحی بینی 5 دقیقه ای بروند . یک روش جدید و خلاقانه با نام عمل جراحی بینی 5 دقیقه ای ابداع شده است که در آن از تکنیک تزریق پر کننده های پوستی در بالا و پایین پل بینی استفاده خواهد شد که باعث هموار شدن سطح پل بینی میشود . این تزریق کننده ها حاوی موادی هستند از جمله : ژودرم ، رستیلان ، پرلان و غیره . این روش برای افرادی که به فکر بهبودی برآمدگی های بینی خود هستند کاربرد فراوانی دارد و از نظر پزشکی کاملا موفقیت آمیز بوده و تایید شده میباشد .
روش دیگر درمان بینی های استخوانی انجام عمل جراحی بر روی بینی می باشد. از این روش هم جهت از بین بردن برآمدگی های بینی و بهبود در ظاهر بیمار استفاده می شود . نتیجه مطلوب و دلخواه این عمل به تجربه و تخصص جراح بینی مرتبط می شود. در این روش با کاهش دادن برآمدگی ها بر روی بینی در عرض و طول ، شاهد کاهش مشکلاتی که در بینی وجود دارد خواهیم شد. این مشکلات در هنگام عمل توسط جراح بینی اصلاح میشود و بینی فرد متناسب با ظاهر و خواسته های او، جراحی  خواهد شد. برای انجام عمل از بیهوشی عمومی نیز استفاده میشود  و مدت زمان عمل جراحی بینی به نسب کوتاه می باشد. همچنین بعد از انجام عمل جراحی بینی  بیمار می تواند بعد از مدت چند روز  به منزل خود باز گردد. به علاوه نکاتی جهت مراقبت های پس از عمل مهم می باشند که انجام دادن آنها الزامی است . مراقبت های پس از عمل جراحی بینی استخوانی شامل استفاده از مسکن های ضد درد و آرامش بخش ها می باشد . کافی است به مدت تقریبا 1 هفته این داروها استفاده شود.

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی استخوانی

اولین مرحله برای انجام عمل بینی استخوانی یا غضروفی این است که حتما به مطب پزشک جراح بینی مراجعه کرده و توسط پزشک معاینه شوید. زیرا انجام عمل جراحی بینی  نیازمند بررسی هایی می باشد که از سمت پزشک صورت خواهد گرفت و اولین و مهم ترین قدم بعد از تصمیم به انجام جراحی بینی می باشد . همچنین با مراجعه حضوری در مطب پزشک می توانید نمونه کارهای پزشک مربوطه را مشاهده نمایید و نوع بینی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مشاوره لازم را از پزشک دریافت کنید.
تجهیزات و دستگاه هایی که جهت کوچک کردن بینی به صورت اینترنتی و یا شبکه های تلویزیونی تبلیغ میشوند مورد تایید هیچ پزشکی نمی باشد ، و عوارض جبران ناپذیری را برای فرد در پی خواهد داشت . پس بهتر است به این نوع از تبلیغ ها هیچ اهمیتی ندهید و اگر تصمیم به انجام عمل جراحی بینی دارید توصیه میشود مستقیم به سراغ جراحی بینی استخوانی رفته  که روشی کم خطر و کم عارضه خواهد بود.
قبل از انجام عمل لازم است اطلاعات کافی در مورد  مسائل حین عمل و بعد از عمل داشته باشید به عبارت دیگر با درک کامل و سطح توقع منطقی ، تصمیم به انجام این عمل بگیرید. به طور مثال : اگر تصمیم دارید  که بینی شما زیاد باریک شود باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که امکان دارد به مرور زمان دچار تنگی نفس شوید و یا اگر درخواست جراحی بینی عروسکی را از پزشک خود داشته باشید باید بدانید با این عمل محل عبور هوا یا همان ناحیه دریچه عبور هوا از بین می رود و احتمال خطر گرفتگی بینی به شدت افزایش خواهد یافت.

آیا در جراحی زیبایی بینی استخوانی احتمال برگشت وجود دارد؟

اگر اقدامات بعد از عمل و توصیه هایی که پزشک به شما خواهد کرد به صورت دقیق و سر زمان مشخص انجام شود ، در طول دوره درمان ریسک بازگشت این برآمدگی ها به صفر خواهد رسید به عبارت دیگر بازگشت این برآمدگی ها در افرادی که توصیه های پس از عمل را جدی خواهند گرفت به شدت نادر است .
در راستای عمل جراحی بینی استخوانی و کاهش برآمدگی های بینی مشکلاتی برای بیمار وجود خواهد داشت که در روند انجام عمل هم میتواند تاثیرات زیادی را بر جای بگذارد . اگر اشخاصی دچار این نگرانی ها و اضطراب ها هستند ، توصیه میشود ابتد یک پزشک مجرب و خوب در زمینه جراحی بینی استخوانی پیدا کنند و با مراجعه به مطب پزشک جراح با استفاده از تجهیزات کامپیوتری و نرم افزار های مرتبط در این زمینه ، نتایج احتمالی بینی خود را بعد از مشاهد نمایند . این روند می تواند سطح نگرانی و اضطراب فرد را به مقدار زیاد کاهش دهد . در نتیجه در این روش شخص می تواند قبل از جراحی ظاهر بینی خود را که توسط جراح در نرم افزار شبیه سازی شده است مشاهده کند و درک بهتری از نتیجه عمل داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
برچسب ها:

مقالات مرتبط

علت افتادگی بینی
علت افتادگی بینی

یکی از شاخص های مهم در زیبایی صورت، زاویه آن با لب بالا یا به اصطلاح سربالایی بودن نوک بینی است. اگر سربالایی بینی از حالت...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

6 دیدگاه ها
  1. سلام من بینیمو یه بار عمل کردم ولی نامتقارن و اصلا خوشم نمیاد خواستم ببینم دوباره عمل کنم احتمال درست شدنش هست ؟

    پاسخ
    • سلام . بهتر است به پزشک خود که جراحی را انجام داده است مراجعه نمایید .

      پاسخ
  2. سلام خسته نباشید.من وقتی بچه بودم خوردم زمین و بینیم ضربه دیده و از بچگی انحراف بینی دارم و همونجوری هم بینیم رشد کرده و پیش یه دکتر رفتم گفت عملت زیاد خوب نمیشه . خواستم بپرسم نظر شما چیه ؟

    پاسخ
    • سلام بهتر است در ابتدا معاینه شوید و بعد بررسی های لازم جواب قطعی به شما داده می شود .

      پاسخ
  3. سلام خانم دکتر من بینیم انحراف داره با عمل زیبایی انحرافش خوب میشه ؟

    پاسخ
    • سلام. باید معاینه شوید . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله جراحی انحراف بینی مراجعه نمایید .

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

تماس با پزشک