30 آوریل

مراقبت های بعد از لیفت گردن

بعد از انجام جراحی لیفت گردن، می توانید به راحتی کمپرس سرد را در اطراف صورت و گردن خود قرار دهید تا تورم و کبودی آن به حداقل برسد.

برای تخلیه خونابه ها و یا مایعات اضافی زیر پوست، ممکن است جراح به مدت یک روز از یک لوله برای تخلیه این مایعات کمک بگیرد. این اقدام سبب می شود تا از جمع شدن این مایعات زیر پوست و بروز عفونت جلوگیری شود.

بعد از انجام لیفت گردن، جراح برای رسیدن به بهترین نتیجه و کمترین عارضه، دستور العمل هایی را در اختیار افراد می گذارد که شامل نحوه مراقبت های بعد از لیفت گردن و از  محل جراحی، تخلیه خونابه ها، مصرف دارو هایی که جراح برای کاهش درد و یا عفونت تجویز می نماید و یا هر توصیه ای که سبب شود تا در نتیجه جراح تاثیر بگذارد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با شماره های 02632219600 – 026332227740 تماس گرفته و یا ما را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید.

مراقبت های بعد از لیفت گردن

از مهمترین مواردی که همیشه توصیه می شود این است که سر خود را بالا تر از قلب نگه دارید و از خم کردن صورت و فشار آوردن به گردن خودداری شود. زیرا سبب می شود تا تورم در گردن ایجاد شده و نتیجه جراحی لیفت گردن تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین از چرخاندن بیش از حد گردن و خم گردن آن اجتناب شود. زیرا ممکن است باعث اختلال در گردش خون شود.

از پوشیدن لباس هایی که به محل جراحی فشار وارد می کند، اجتناب شود.

همیشه این نکته را مد نطر باید داشت که به دلیل دستکاری پوست و ضعیف شدن آن باید از قرارگیری گردن در برابر نور خورسیدن اجتناب کرد. این امر سبب می شود تا پوست شادابی و جوانی خود را حفظ نماید.

انجام جراحی لیفت گردن باعث ایجاد حس جوانی در فرد و افزایش اعتماد به نفس می گردد.

با این حال گفتن این نکته ضروری است که ممکن است در برخی از افراد به دلیل گستردگی زیاد چین و چروک در گردن، باید بیش از یک بار جراحی لیفت گردن انجام داد و یا از روش های مکمل استفاده نمود.

دوره بهبود جراحی لیفت گردن چقدر است؟

از جمله مهترین سوالاتی که همیشه از جراح پرسیده می شود، این است که چه میزان زمان لازم است تا محل جراحی برای لیفت گردن به طور کامل بهبود پیدا کند؟برای از بین رفتن جای جراحی و رسیدن به نتیجه عالی از جراحی لیفت گردن، چیزی حدود 6 ماه زمان لازم است.

مراحل جراحی لیفت گردن

انجام جراحی لیفت گردن نیاز به انجام برخی از اقدامات قبل از جراحی دارد که جراح همه این اقدامات را به فرد گوش زد خواهد کرد.

اما در ادامه به توضیح مراحل جراحی لیفت گردن می پردازیم.

• بیهوشی

برای عدم احساس درد در حین جراحی، فرد را بی هوش می کنند. روش و میزان بیهوشی را جراح بررسی می نماید.

• ایجاد برش

با توجه به میزان تغییراتی که نیاز است تا در گردن با انجام لیفت صورت گیرد، میزان برش ها و نوع برش ها متفاوت است.

به طور مثال در برخی از افراد از خط گردن و سینه تا اطراف گوش را نیاز است تا برش زد. همچنین ممکن است در برخی از افراد زیر پوست حجم چربی زیادی اشباع شده باشد. در این گروه از افراد بعد از برداشتن چربی های اضافی با روش های مختلف، می توان پوست اضافی را برش زده و لیفت را انجام داد.

در برخی از افراد نیز فقط از گوش تا گوش فرد برشی را می زنند تا از میزان پوست گردن کاست و لیفت گردن را انجام داد.

• بخیه کردن برش ها

برای رساندن جای برش ها به یک دیگر و چسباندن آن ها به هم باید، پوست را بخیه زد. این بخیه ها دائمی نیست و بعد از چند روز جذب و یا توسط جراح کشیده می شود. برای بهبود جای این بخیه ها نیز ممکن است جراح دارو هایی تجویز نماید.

• نتیجه جراحی

دکتر عبدالمطلبی در این خصوص توضیح می دهند که، انجام این جراحی برای از بین بردن چین و چروک پوست گردن و افتادگی و شل شدن آن انجام می شود . پس برای رسیدن به ظاهری زیبا باید صبر پیشه کرد تا به بهترین نتیجه رسید. انجام لیفت گردن باعث بازگشت حس جوانی و افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.