عمل بینی و کم خونی
18 ژانویه

عمل بینی و کم خونی

ما انسان ها زیبایی را دوست داریم، صورت زیبا پدیده پسندیده ای است که نگاه کردن به آن برای ما رضایت بخش است . به تعبیری بینی زشت در چهره، زیبایی های صورت را زیر سوال می برد، ما می توانیم بینی نازیبا را عمل نماییم تا زیبای ها صورت خود را نشان دهد .

آیا شما هم جزء متقاضیان عمل بینی هستید و مبتلا به بیماری کم خونی می باشید . در صورت چنین شرایطی یکی از سوالات شایع این دسته از افراد این است که، آیا کم خونی مانعی برای عمل زیبایی بینی می باشد ؟، آیا کم خونی در عمل بینی تاثیر دارد؟  برای کسب اطلاع دقیق در این خصوص با ما همراه باشید .

جراحی زیبایی بینی

کم خونی چیست ؟

کم خونی بدین معنا است که گلبول قرمز سالم در فرد ناکافی بوده و در نهایت سبب می شود تا میزان اکسیژن لازم به بافت های بدن فرد نرسد در این مواقع گفته می شود فرد به بیماری کم خونی مبتلا شده است .

علائم کم خونی

یکی از شایع ترین نشانه بیماری کم خونی خستگی و بی انرژی بودن است، اما علائمی نظیر: رنگ پریدگی، تپش قلب، تنگی نفس، سردرد، سرگیجه و احساس درد در ناحیه قفسه سینه از دیگر علائم این بیماری به شمار می آید . لازم ذکر است، گاهی امکان دارد این بیماری بدون علامت باشد و با توجه به اینکه این بیماری انواع مختلفی دارد هر نوع از آن می تواند علائم خاصی داشته باشد .

درمان کم خونی

گاهی اوقات ممکن است اشتباه احساس کنیم که دچار کم خونی هستیم و گاهی اوقات هم ممکن است مبتلا به این عارضه باشیم اما از آن بی اطلاع باشیم، بهترین راه تشخیص کم خونی آزمایش خون می باشد .

کم خونی ها ارثی را نمی توان به طور کامل درمان کرد اما کم خونی های ناشی از فقر آهن هستند معمولا با تجویز و مصرف مقادیری از داروهای آهن و ویتامین C  درمان می شوند . اگر کم خونی به دلیل کمبود ویتامین اتفاق افتاده باشد با تجویز داروهای خوراکی و تزریق می توان سعی بر درمان و کنترل این بیماری نمود . در صورتی که کم خونی در اثر  بیماری یا شیمی درمانی اتفاق افتاده باشد می توان با درمان آن بیماری کم خونی را کنترل نمود .

دکتر فرشته عبدالمطلبی جراح بینی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی این عارضه می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 32262895 – 32219600 – 026 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر فرشته عبدالمطلبی مراجعه کنید .

آیا افرادی که کم خونی دارند می توانند عمل بینی انجام دهند ؟

افرادی که قصد انجام عمل بینی را دارند یکی از آزمایش های ضروری قبل از انجام عمل بینی آزمایش خون می باشد . در صورتی که سطح هموگلوبین خون کمتر از ده باشد بدین معناست که فرد به بیماری کم خونی مبتلاست و باید ابتلا کم خونی خود را رفع کند سپس اقدام به انجام عمل بینی نماید .

شایان ذکر است، بیماری کم خونی انواع و شدت مختلفی دارد و در هر فرد میزان کم خونی متفاوت می باشد . بهتر است قبل از انجام عمل بینی جزئیات بیماری خود را با جراح بینی خود در میان بگذارید .

آیا میزان خونریزی در عمل بینی زیاد است و مانعی برای بیماران کم خونی است ؟

میزان خونریزی در عمل بینی بسیار کم می باشد، اما کمی خونریزی در حین انجام عمل بینی طبیعی است . در صورتی که میزان کم خونی فرد کم باشد مانعی برای عمل بینی نیست اما اگر میزان کم خونی زیاد باشد ابتدا فرد باید به درمان بیماری کم خونی خود بپردازد سپس اقدام به انجام عمل بینی نماید .

نتیجه گیری

بهتر است قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی به خصوص عمل بینی آزمایشات ضروری را انجام دهید و در صورت داشتن هر گونه بیماری جراح بینی خود را از آن مطلع سازید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی استخوانی در کرج مراجعه نمایید .

برخی از خدمات دکتر فرشته عبدالمطلبی :

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی کج

گالری تصاویر دکتر فرشته عبدالطملبی

One thought on “عمل بینی و کم خونی

1. مینا - ژانویه 20, 2019 در 6:12 ب.ظ

سلام خسته نباشید، خانم دکتر من آزمایش دادم و کم خونی خیلی دارم و بهم گفتن باید تزریق کنی تا کم خونی ات جبران باشه خواستم بپرسم با این وضعیت می تونم عمل کنم ؟

چهارده − ده =